Zhiben: Rainbow Resort

27 augustus 2013 - Beinan Township, Taiwan

Na al die regen in Tainan heb ik een hotel geboekt met een hotspring zwembad in Zhiben. 's Morgens vroeg op om met de trein naar Zhiben te gaan. Zhiben is een klein station. Dat was te merken ook .Er waren niet veel mensen. Ik had op internet gelezen dat er een bus moet zijn die langs mijn hotel rijdt.Gelukkig kwam er een jongen naar me toe die vroeg waar ik heen moest .Hij heeft me de bushalte gewezen en de buschauffeur verteld waar ik naar toe moest .De buschauffeur sprak namelijk geen Engels. Ik zat helemaal alleen in de bus. Na een goed half uur stopte hij en zei dat het hier was .Het leek of het niemandsland was. Ik nog maar eens vragen of hij het wel goed had, want straks is de bus weg en sta ik daar alleen. Hij wijzen naar het bord en inderdaad dat was mijn hotel. Naar het hotel was het maar een paar minuten lopen.

Ik kreeg een mooie kamer in het hotel. Een kamer met slaapvertrek en een zitgedeelte. Zowel in de slaap als zit gedeelte was een tv met Engelstalige zenders.  Dit is ook wel weer eens fijn een leuke film te kijken.  Het hotel heeft een mooi zwembad met welness. Het water komt van de Hotspring en is goed voor je huid en heeft een geneeskrachtige werking. Hier heb ik heerlijk gerelaxt  's Ochtend had ik het zwembad bijna alleen voor mijzelf. Als de zon maar iets schijnt zie Taiwanezen en Chinezen niet meer. 's Avonds is het weer erg druk in het water. Ik was de enige niet Aziaat in het hotel. De Taiwanezen en Chinezen vinden het zeer interessant om een praatje met me te maken. Als ik vertel dat ik naar het hotel met de bus ben gekomen zijn ze zeer verbaasd .Is hier dan een bus ? De Taiwanezen zelf doen hier bijna alles met de auto of scooter.

Het hotel is dicht bij het National Forrest Park. Hier heb ik ook mooie wandelingen gemaakt. In dit park in veel vlinders en vogels. Ook zijn er apen maar deze heb ik helaas niet gezien.

Deze dagen heb ik me heerlijk vermaakt met zwemmen , wandelen en film kijken.

Nu ga ik op weg naar Taitung .Ik wil graag naar Green Island om te snorkelen. Maar er komt weer een Tyfoon aan en iemand vertelde me dat de ferry waarschijnlijk niet zal varen.