Op weg naar Thailand

3 oktober 2013 - Hua Hin, Thailand

Vanaf de ferry in Butterworth was het niet ver om naar het treinstation te lopen .Alleen een paar hoge trappen beklimmen. Gelukkig heb ik traplopen getraind in China. op het station had ik geluk dat er nog een kaartje naar Bangkok was. Alleen een bovenbed. dat zal ook wel slapen, Ik had in Georgetown  al veel van mijn Maleisisch omgewisseld in Thais geld. Hierdoor had ik niet genoeg geld voor Bangkok,  Dan maar Hua Hin .Hier zou ik dan de volgende dag om 6.30 arriveren .De andere plaatsen waar de trein stopte betekende midden in de nacht 2 uur en 4 uur aankomen. .Dat leek me  niets. Bleek ik voor Hua Hin ook te weinig geld te hebben . Ik kwam net 3 Rhingit tekort , Gelukkig zijn de Maleisiërs erg vriendelijk en een meisje dat met mij op de ferry was bood aan dit te betalen. Ik was erg blij dat ze dit wilde doen. Anders had ik denk ik maar weer geld omgewisseld. Bij de grens ging het heel eenvoudig .Eerst langs de Maleisische controle en daarna in het zelfde gebouw langs de Thaise controle. In de trein had ik weer geluk met mijn bed. ik kwam aan de praat met een jongen uit India die in Bangkok woont. Hij wilde graag mijn bed hebben omdat daar een stopcontact was. Hij had een onderbed dus ik vond het prima. Het onderbed is breed en kun je goed inslapen, Bovenbed is een stuk smaller,  Een vrouw uit Maliesische reisde ook alleen en was voor het eerst met de trein. Zij  ging ook naar Hua Hin waar ze al een hostel geboekt had. We raakte aan de praat en ik besloot met haar mee te gaan naar hetzelfde adres.  Had ik eenvoudig een slaapplek gevonden. Op het station wilde ik een ticket naar Chiang Mai boeken maar hoorde daar dat de trein niet rijdt i.v.m. werkzaamheden en dat ik de bus kan nemen. Morgenvroeg om 8 uur vertrek ik met de bus naar Chiang Mai en zal daar om 20.00 uur arriveren . Hua Hin is een leuk plaatsje .Ik heb nog niet teveel rond gekeken omdat ik hier volgende week ook met Betsie heenga.. Ik weet zeker dat we ons hier prima kunnen vermaken. Ik heb vanochtend even in de zee gezwommen maar daarna is het hier wat regenachtig .Hopelijk is het volgende week beter weer. Nu ga ik zo naar de Nightmarket om wat te eten.