Bangkok

11 oktober 2013 - Bangkok, Thailand

De eerste dag in Bangkok ben ik naar een aantal  winkelcentra geweest. Een jongen in de trein heeft me verteld op elke plekken ik goedkoop mijn Samsung  kon laten repareren. Toch wel handig als deze weer werkt. Het was precies zo als die jongen beschreven had. Twee winkelcentra waren luxe en de laatste was een goedkopere .Hier repareren ze ook telefoons. Voor een paar Baht hebben ze een nieuw tocuchescreen op mijn samsung gezet. Binnen een uur was dit gereed., En hij doet het weer perfect. Fijn want nu kan Betsie mij ook eenvoudig bereiken als ze op het vliegveld in Bangkok aankomt.  's Morgens vroeg weer uit het hostel vertrokken om op tijd op het vliegveld te komen met de Sky train en de Airport line ging dit eenvoudig .Alleen het kaartje kopen van de Airportline was onduidelijk .Alleen in het Thai aangegeven. Gelukkig werd ik hier weer mee geholpen Het vliegtuig landde netjes op tijd., Maar het duurde nog al tot dat Betsie kwam. Het bleek dat Betsie haar koffer niet meegekomen was met het vliegtuig .Ze moest allemaal papieren invullen e.d Waar ze zo bang voor was met het overstappen in Moskou gebeurde dus ook.  Gelukkig werd hij de volgende dag netjes bij het hotel afgeleverd.

Nu op weg naar het hotel . Eerst weer met de Airport line naar het eindstation en dan met een taxi naar het hotel dachten wij. Een taxi krijgen ging niet zo eenvoudig dan maar met de tuktuk. De man scheurde met zijn tuktuk door het verkeer. Bijna vliegt hij achterop een taxi die plotseling stilstaat. Na een lange rit komen in het hotel aan .Een mooi hotel met uitzicht op de rivier. 's Middags al wat van de stad bekeken. Met een goedkope tuktuk naar  een aantal Boeddha's geweest , Grote Boeddha . Lucky Bhoedda, Ook bracht die man ons naar juwelier en kledingzaak. DIt was dus het addertje onder het gras van deze goedkope tuktuk. Maar als je niet gaat kopen blijft het goedkoop en zie je wat van de stad.  In de buurt van het hotel was veel te doen .We zaten naast de pier zodat we eenvoudig met de ferry konden. We zijn naar Chinatown geweest, met een longtailboot over de rivier . gezellig gegeten in de buurt , een wandeling gemaakt ., De laatste dag zijn we eerst nog naar het Nationaal Museum geweest .Dit was mooi om te zien en groter dan ik dacht .

Om 12 uur vertrokken we naar op weg naar  Hua Hin .