Hua Hin

17 oktober 2013 - Hua Hin, Thailand

Na een enerverende rit met de minivan kwamen we aan in Hua Hin. Het resort dat we geboekt hadden was boven verwachting .We hadden een zeer ruime kamer/ suite met bad , douche en buitendouche. Vanuit ons huisje konden we zo het zwembad in . Het andere zwembad was bij de zee. HIer kan ik mijn laatste week in  Azië wel vermaken. Heerlijk een paar dagen aan het strand . Zwemmen in de zee , in het zwembad., dineren aan het strand. 's Avonds naar de Nightmarket in Hua HIn. Om ook wat van de omgeving te zien zijn we een dag met de plaatselijk Rod- Song -Taew naar Khao Takiaib ( de apenberg) geweest .Hier hebben Betsie en ik allebei een Thaise Massage gehad. Daarna met de Rod -Song -Taew naar Wat Huay Mongkol . Het bleek verder weg dan we dachten., maar het was een mooie rit . Na een bijna en uur kwamen we bij de Boeddha.aan.  Dit was zeker de moeite waard. De chauffeur bleef netjes op ons wachten. zodat we zo weer mee terug konden.

De volgende dag was het een regendag .Aan zee leek wel of het hele dorp uitgelopen was., Iedereen was in de zee of op het strand vis aan het vangen. Een jongen van het hotel vertelde Betsie dat dit maar 2 dagen in 1 jaar voorkomt . Leuk dat wij dit meemaken . Om een indruk te krijgen hoe het was kun je de foto's bekijken

, vissen zoeken vissen met net vissen vissen uit net

Gelukkig werd het  .s avonds weer droog en konden we nog even de stad in.

Vandaag scheen de zon weer volop . En voordat we naar Bangkok vertrokken heb ik nog even in de zee gezwommen. Met de speciale bus van Hua Hin naar Bangkok airport gereden Dit was heel wat comfortabeler dan de minivan van de heenweg.. We hadden een nacht in het chique airporthotel geboekt.Met een transferbusje werden we netjes naar het hotel gebracht, koffers werden naar de kamer gebracht. DIt is weer eens wat anders dan met de koffer de trappen op klimmen. Een luxe afsluiting van een mooie reis door Azië.Vanavond zijn we nog even de stad in geweest om te winkelen.

Morgenvroeg vertrekken we huiswaarts. De 4,5 maand dat ik weg ben geweest zijn omgevlogen.. Ik heb heel wat gezien en meegemaakt . Het reizen  is me  zeer goed bevallen.