Chiang Mai

8 oktober 2013 - Bangkok, Thailand

Na een lange busreis kwam ik in Chinag Mai aan .Ik was blij dat ik een pick- up vanuit de hostel had geregeld. Ik kon zo in de auto stappen en werd naar de hostel gebracht. Bij het busstation was het namelijk een drukke bedoening .Allemaal verschillende soorten taxi's die je wel naar de stad willen rijden. Hier hoefde ik nu niet over na te denken. Chiang Mai is een gemoedelijke stad met veel boeddhistische tempels. Op straat zie je veel jonge monniken rondlopen in oranje gewaden, In Chiang Mai zijn ook veel cursussen te volgen zoals kookcursus en Thai Massage. Het eerste heb ik gedaan op een farm. Eerst gingen we naar een markt . Hier werd ons verteld over de rijstsoorten, groenten .kruiden, en specerijen. Op de farm kregen we een rondleiding door de tuinen. Ze telen daar van alles rijst , bananen . papaja's , pepers. lemongras  noem maar op .Daarna gingen we 6 gangen maken. Ieder op zijn eigen kookeiland .Ik voelde me net of ik in een  kookprogramma van tv was beland;. Het was leuk om te doen. Heerlijk gegeten. We kregen ook een kookboekje met Thaise gerechten mee.  Als ik thuis ben kan ik jullie eens trakteren op een Thaise maaltijd. Een massagecursus heb ik niet gedaan maar ik heb me zelf wel weer even verwend met voetmassage.. Zoals in veel Aziatische steden was heit ook weer een Nightmarket. Hier ben ik met een aantal van de hostel heengegaan .Het was er erg druk en helaas weinig authentieke spullen. Het is een grote braderie met lekkere eettentjes.  Maar wel gezellig. Met de nachtbus ben ik vandaag aangekomen in Bangkok, De bussen in Thailand zijn prima te doen .Je krijgt onderweg zelfs een hapje en een drankje. Om 1 uur  's nachts moesten we de bus uit en kregen een warme maaltijd. Dit hoeft voor mij dan ook weer niet . Je kon ook een flesje drinken nemen . Dat heb ik maar gedaan .Om 5 uur vanochtend stond ik op het busstation. Toch maar besloten een taxi te nemen. Dit kostte me ook maar 200 Baht ( ongeveer 5 euro ) naar de hostel. Morgen ga ik Betsie van het vliegveld op halen van het vliegveld. . Vandaag zal ik al een beetje Bangkok gaan bekijken  maar niet te veel want het is leuker om dit samen te doen,  vind ik .