Tainan

24 augustus 2013 - Tainan, Taiwan

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een stukje geschreven heb, Ik had er even geen zin in. Het alweer meer da neen wek geleden dat ik in Tainan aankwam. Ik wilde eigenlijk eerst naar Alishan, in de bergen .Maar dit was me afgeraden omdat er een tyfoon op komst was. Dit betekende dat het een paar dagen regende in Tainan.

De eerste dag viel het nog wel mee. Met de bus ben ik naar Anping gegaan. Ik was te lang in de bus blijven zitten en kwam eerst bij een zoutberg terecht. Hier waren ook allemaal kunstwerken van zout. Op de terugweg toch nog bij Anping aangekomen. Hier hebben de Hollanders in de tijd van de VOC een fort gebouwd, Fort Zeelandia,. Van het oorspronkelijk fort staat alleen nog een stuk muur. De rest is weer opgebouwd door Japanners. Ook is er een museum waar de geschiedenis van Tainan getoond wordt. Hier kom je de Hollandse geschiedenis ook weer tegen. In de link kun je de geschiedenis van de VOC op Taiwan (Formosa) lezen. http://www.vocsite.nl/geschiedenis/handelsposten/formosa.html

Gelukkig had ik een leuke gezellige hostel want 3 dagen kwam de regen echt met bakken uit de lucht. Deze dagen veel binnen doorgebracht  In de buurt waren veel gezellige eettentjes waar ik 's avonds ben geweest samen met een aantal Chinezen die ook in de hostel waren. De Chinezen vinden het leuk om mij van alles te laten proeven en ik leer meteen wat het allemaal is .

De laatste dag in Tainan was het weer mooi weer. Nu heb ik Tainan bezocht .Tainan heeft een culturele route en deze hebben ik gewandeld. Ook was hier een geocache route , maar ik was mijn gps vergeten. Tijdens de lunch kwam ik in gesprek met een man die in Tainan woont. Hij vertelde me van alles over de stad. Hij had ook even tijd om me wat gebouwen te laten zien. Bij de Confucius Tempel was er een optreden met Taiwanese muziek. De Taiwanezen klappen en zingen allemaal enthousiast. Daarna nog even over de Night Market gelopen . Niet te laat gemaakt want  de volgende dag vroeg op om naar Zhiben te vertrekken.