Vertrek Xian, op naar Chengdu

2 juli 2013 - Xi An, China

Gisteren naar het Terra Cotta Leger geweest. Nu ben ik met een tour meegegaan. Even relaxen. Je wordt voor de deur opgehaald en weer teruggebracht. Ik was de enige die dag die vanuit ons hostel meeging. Bij een ander hostel wel een half uur gewacht. Ik dacht eerst ik ben toch niet de enige die deze tour meegaat. Masr nee hoor daar kwamen wel zo'n 20 man aan. Het leger van klei is ontzettend mooi gemaakt. Allemaal verschillende gezichten. Paarden levensecht.
Daarna gingen we lunchen in een Chinees restaurant. Herrlijk was het. We zaten met z'n tienen aan een ronde tafel Hierop werden verschillende gerechten geserveerd. Heerlijk.Veel zijn gek op de aardappel met caramel,ik vind dit een beetje te zoet.
Vandaag werd ik niet nat van het zweet maar van de regen. Heerlijk verfrissend na de hitte.
Zo meteen ga ik naar het station en neem de nachttrein naar Chengdu. Hier ben ik dan rond
13.00 uur. Een treinreis van 16 uur.Hier heb ik een hostel geboekt voor 7 dagen. Iemand heeft gezegd dat het een heel prettig verblijf is. Daar vertrouw ik maar op.
Xian is niet een plek waar ik weer naar toe zal gaan. De hostel waar ik verbleef was erg gezellig en veel verschillende medereizigers ontmoet. Ook een Chinees meisje, zij heeft voor me gekeken naar een tocht over de Yangzi rivier. Informatie inwinnen gaat toch heel wat eenvoudiger in het chinees.Ik heb haar telefoonnummer gekregen mocht ik nog eens vragen hebben.