Aankomst in Xi'an

29 juni 2013 - Xi An, China

Gisteren om 19.50 uur vertrok de trein naar Xian. Vandaag was de eerste dag dat ik last had van de smog in Beijing. Er hangt dan een hele rare laag in de lucht. Het station Beijing West is zoals ik al vertelde ontzettend groot. Het is erg onduidelijk waar je moet zijn om je in te checken.Dan maar even vragen. Ik had geluk het meisje die ik de weg vroeg ging zelf ook naar Xi'an dus ik kon met haar meelopen. Alleen was ik er nooit uitgekomen.
Het Chinese eten begon nu wat op me darmen te werken. Met de treineis voor de boeg zat ik hier helemaal niet op te wachten. Gelukkig viel het allemaal nog mee.
Ik had een luxe treincoupe met eigen wc dus als ik nog last kreeg dan is dit in ieder geval prettig.
In Xi'an is het vandaag erg warm. Ik merkte het al toen ik 'ochtends de trein uitstapte. De eerste indruk van Xi'an is een drukke wat saaie stad. De hostel waar ik verblijf is gezellig. Het is een courtyard verblijf naast de South Gate. Echt Chinees met binnenplaatsjes.