Aankomst Chengdu

3 juli 2013 - Chengdu, China

De treinreis naar Chengdu ging snel voorbij. Ik deelde de coupe met en Chinees meisje en een jong gezin met een 3 jarig jongetje.

Ik had wel gehoord dat Chinese kinderen die zindelijk moeten worden een broek aan hebben met een open kruis, maar dacht dat zal toch niet overal zijn Dit hebben de kinderen blijkbaar wel allemaal . Ook in de stad. Ik zag het bij het Terra Cotta leger al en nu in de trein weer, Het is een vreemd gezicht. Ze lopen bijna in hun blote billen. Als het kind aanstalten wil maken om te plassen pakken ze het kind snel op en brengen ze hem naar de wc. Zijn ze te laat dan plast het gewoon op straat.

Met het jongetje heb  ik Chinees geteld .Hij vond het prachtig dat ik dit moest leren. De ouders konden allebei geen Engels. Op zich is dit goed voor me want zo leer ik wel een paar worden Chinees, In Xi an had ik ook al eens met een Chinees jongetje met mijn woordenboekje geoefend, Hij zei dan het woord en ik moest het nazeggen. Als ik het fout zei deed hij voor hoe ik mijn mond moest houden om de klank goed te krijgen.  De moeder vond dit leuk dat hij dit deed en maakte meteen een foto van ons.

De Chinezen zijn sowieso gek op foto/s maken van ons "blanken" .Voordat je het in de gaten hebt staan ze ineens naast je en maakt iemand anders een foto. Wat ze ermee moeten?! Sommigen vragen het maar anderen klikken gewoon af. Ik denk dat ik nog nooit zoveel op de foto ben gezet als de afgelopen weken,

Ik had bij het hostel dit keer een pickup geregeld. Dit was erg prettig hoefde ik niet eerst te zoeken welke bus ik moet hebben e.d. Het hostel ziet erg gezellig uit . Ik heb een eigen kamer met douche , toilet , tv . Hier kan ik het wel een week uithouden. Voor vrijdag heb ik me opgegeven voor een fietstocht door Chengdu. Er is ook een Pandatour maar ik ga eerst kijken of ik deze zelfstandig kan doen .Heb je toch iets meer vrijheid.

tuin hostel Chengdu            hostel Chengdu

1. Gréan:
    4 juli 2013
    Als wij jou nog maar kunnen verstaan als je weer in Nederland bent!!
    groetjes Gréan
  2. Tootje:
    5 juli 2013
    Gréan nog bedankt voor de spullen die je achter hebt gelaten. Het wasmiddel is inderdaad erg prettig.