Treinreis naar Irkutsk

13 juni 2013 - Listvyanka, Rusland

De Moskoviet waren weer heel hulpvaardig met me naar het station brengen, Tassen werden netjes voor me de trap opgedragen ,

In de trein bleek dan mijn slaapplaats 37 niet bestaat .Ik mocht hierdoor in de coupe van de conducteur slapen . Samen met een meisje uit Amsterdam, Zij had slapplaats 38. Deze coupe had een aantal privileges zoals een eigen stopcontact .Erg handig. Toilet dichtbij en ook de warmwaterkoker.  Ellis , het meisje uit A'dam heeft me geleerd hoe ik kan filmen met de camera zodat jullie nu ook video beelden kunnen bekijken van de reis. Met haar kon ik het goed vinden en dit is wel zo prettig.

De reis was erg mooi .De 4,5 dag vloog zo voorbij. In de trein verschillende mensen ontmoet  In hetzelfde treinstel reisde een Fins gezelschap  Hier heb ik een adres van gekregen om eens in Lapland te komen. Ook waren er Canadezen en jongen uit Londen en een stel uit Australië.

Onderweg een aantal stops gemaakt .Op de perron staan  mensen uit de plaats  met lekkere gerechten voor ons . Knuffels , bontmutsen noem maar op. Je kunt het zo gek niet bedenken. Ze staan veel met gerookte vis aan een pin geregen.  DIt was goed te eten.

Onderweg hadden we te maken met verschillende tijdzones. De treinen lopen op Moskou tijd dus veranderen niet van tijdzone. Ellis en ik hebben steeds de lokale tijd aangehouden ; zodat we nu niet met een tijd verschil zitten . De anderen in ons treinstel hielden wel de Moskou tijd aan .Dit bracht nog wel eens verwarring.

Om beeld te krijgen van de reis bekijk dan de video's

In Irkutsk werd ik opgehaald en naar Listvyanka te gaan .In de bus zat ook een Nederlands stel die naar hetzelfde Guesthous ging. "s Ávonds heb ik samen met hen gegeten en wat gedronken. Een gezellig stel uit Hamps?  bij Nijmegen.

Vandaag is het niet zo'n mooi weer in Listvyanka daarom is het Baikalmeer niet goed te zien .Wat in het dorpje rondgelopen en een groep jongeren uit Kazachstan gesproken. Ze zijn zeer trots op hun land en vertelden dat ze veel medailles op de Olympische spelen hadden gewonnen.

Vanavond trok de mist al wat weg en komt het meer mooi te voorschijn . Vanaf de chalet kan ik het meer mooi zien liggen.  Het is mij verteld dat het morgen mooi weer wordt. Daar vertrouw op. Ik ga dan een mooie wandeling maken .Waar ik jullie morgen meer over zal vertellen.

Baikal meer dag 1station Mangotstation BAaesinouitzicht trein na Perm