Moskou

9 juni 2013 - Moskou, Rusland

Al weer mijn laatste dag in Moskou. Moskou is een mooie stad waar je goed allleen kunt reizen. De mensen zijn erg vriendelijk en hulpvaardig. Als het even komen ze en praatje maken. Veel Russen kunnne geen Enges en een beetje Duits. Maar in het Russisch proberen ze je toch te helpen of een praatje te maken. Het verkeer is erg druk . Er wordt goed doorgereden, Bij de verkeerslichten moet je snel oversteken want het licht is zo op rood. De metro is ook een drukte . Een aantal metor's zijn kunstwerken op zich . De roltrap naar beneden is nog steeds niet mijn hobby en zal het ook n iet worden ben ik bang.

Heel wat gezien in Moskou. Het Krremlin van de buitenkant. Helaas was deze gesloten op de dagen dat ik in Moskou ben.  IAan de aan de kassa werd dit pas verteld. Daar sta je dan bijna een uur iin de stromende regen maar gelukkig is  the Armoury. Dit is het  museum . Er staan hier erg mooie voorwerpen zolas zilver, zwaarrden, harnassen ., koetsen, kronen, gewaden enz. Het  Rode plein , de St Basil's Cathedraal die aan het Rode plein staat .Een zeer indrukkenwekkende karhedraal, En nog meer kerken. In het Gorky Park ben ik nog even geweest . Dit was dicht bij de hostel .Aangezien het zaterdg was waren er veel Russen.

Er zijn ook gezellige plekken om te eten en te drinken. Ik ben veel bij Arbat geweest  Gegeten in een Russische zelfbufffet . Je kunt daar aanwijzen wat je wilt eten en hoeveel. Hier wordt dan de prijs op berekend.Hier een aantal Russen gesproken. Met handen en voeten konden we elkaar toch aardig verstaan. De Russen drinken  graag bier. Dat ze in Rusland allemaal wodka drinken is hetelfde als dat ze zeggen dat de Nederlandse allemaal op klompen lopen, vertelde ze me .In de strat Arbat is in het weekend veel te beleven .Ze staa ner bijvoorbeeld met dieren  hond, kat of konijn. Ze vrageneen bijdrage als je hun dier wilt aaien. Veel kunstenaren , waarzegste  en veel muziek.

Deze dagen mooi weer gehad op een enkele regenbui na . Als het regent staan de straten in Moskou meteen blank, maar gelukkig ttrekt dit ook zo weer weg ,

Nu ga ik zo vertrekken naar het station .Ik heb gister al even gekeken waar ik moest zijn .Alle borden zijn in het Russisch dus dit zal nog een hele toer worden. Maar met hulp kom ik er wel uit.Een aantal Russische woorden kan ik nu herkennen .Vier dagen in de trein. Ik weet niet of ik in dechalet bij Baikalmeer internet heb  maar dat zien jullie dan wel .

hostel MoskouKremlin vanaf rivvier Moskowdieren om te knuffelen ArbatKathedraal (2)

1. Wilma:
    9 juni 2013
    Mooi verhaal. Hopelijk krijg je in de trein ook een beetje aanspraak. Vier dagen is een hele tijd....