Vertrek naar Moskou

6 juni 2013 - Moskou, Rusland

vertrek met de trein 2DInsdagacvond  is het dan zover . De reis gaat beginnen. Door de vrouwen van de familie uitgezwaaid in Arnhem, Het was niet druk in de trein. Ik had dan ook een coupe voor mijzelf .Na een goede nacht kom ik  rond 10.30 uur in Warschau aan. Ik heb  even de tijd om de stad te bekijken .Hier ben ik naar Stare Miasto ( de oude stad) gegaan, In de 2de Wereldoorlog is bijna 90 % van de stad verwoest en deze hebben ze weer opnieuw opgebouwd in oude stijl. Het is zo mooi gedaan dat het  in 1980  de op de lijst van UNESCO is gekomen.

Om 15.30 vertrek ik met de trein naar Moskou . Deze trein is drukker. Bijna allemaal Russen .Ik deel de slaapcoupe met een Rus uit Moskou en een  meisje uit Belarus. In deze trein gaat het wat luidruchtiger toe . Gelukkig spreken ook een aantal Russen duits zodat ik de gesprekken ook wat kan volgen . Van het russisch kan ik weing  maken , op een enkel woord  na. Deze nacht iets minder lang geslapen. Om 12.00 komt de trein in Moskou aan. Nu met de metro mijn hostel op zoeken. Hier komt mijn eerste obstakel . De rolltrap.  En niet zo.n kleine . In geen velden of wegen een trap of lift te vinden . Dus ik ga het toch maar proberen met de roltrap naar beneden. Of ik mijn angst overwonnen heb weet ik nog niet.

De hostel was  eenvoudig te vinden. Het ziet er goed uit . Lekker gedouched en nu ga ik zo  in de buurt van het hostel Moskou verkennen.

op station Arnhem 3  vertrek met de  treincoupe Warschau  station Warschauroltrap metro Moskou   aankomst Moskou (2)station Moskou   Moskou Arbat 1

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Carla de haas:
    6 juni 2013
    Het begin is er!!! Nogmaals voorspoedige reis en doe voorzichtig.
    Ik heb vanavond centrale CLR en ik zal even verslag doen.
    Gr. Carla
  2. Gerard de Grutter:
    6 juni 2013
    Mooi dat je reis voorspoedig verloopt en dat je de eerste roltrap al hebt beklommen.