Treinreis Irkutsk naar Ulan Bataar

15 juni 2013 - Irkutsk, Rusland

Om 22.10 uur vertrekt de trein naar Ulan Bataar. Ik deelde weer de coupe met Ellis en iemand uit Irkutsk en Amerika. Het eerste gedeelte heb ik weinig gezien omdat het al snel donker was . Dus helaas het stuk om het Baikal meer gemist. Toen ik wakker werd was er een heel ander landschap te zien .dan het eerste stuk dat bijna alleen uit berkenbomen bestond. Nu zag ik een weids landschap met af en toe een kudde paarden.

Aan de Russische grens moesten we 5 uur wachten .een hele tijd .Eerst mochten we de trein niet uit. Toen alle paspoorten gecontroleerd waren mochten we naar buiten. Op het station was nies te doe. Dus maar een klein rondje gelopen. We mochten ook niet te ver weg.  Hier werd ook de locomotief van de trein gewisseld. Naar ongeveer 2 uur moesten we de trein weer in en werd en de paspoorten ingenomen en de bagage gecontroleerd. Na de bagagecontrole mochten we weer naar buiten. De controle stelde niet veel voor . Even bank omhoog .Hond er door snuffelen ,Ze keken even serieus en knikten ter goedkeuring. Na weer een paar uur wachten kregen we de paspoorten weer terug en konden we vertrekken naar de Mongoolse grens . Ook hier moesten we weer een tijd wachten . Trein in , trein uit , Al bij al weer zo'n 4 uur . Hier moesten we een hele tijd in de warme trein blijven .

Wij even naar het toilet en wat eten halen toen we uit de trein mochten .We lopen terug en zien tot onze schik onze trein niet meer .Het zal toch niet waar zijn dat hij vertrokken is... .. We zien gelukkig nog wel veel andere medereizigers van ons op het perron. Blijkt dat ze de trein achteraan een andere trein gekoppeld hebben,

Eindelijk kunnen we dan vertrrekken. Ondertussen is het al 21.00 uur  's avonds. Veel van Mongolie heb ik dan niet gezien. 's Morgens om 6.00 uur komen we in Ulan Bataar aan .

trein Irkutsk Ulan Bataar