Irkutsk

16 juni 2013 - Irkutsk, Rusland

Onderweg naar Irkutsk was het erg regenachtig .Het zag er niet naar uit dat het droog werd. We werden naar het station gebracht waar we de koffers weg konden zetten.

Om 22 uur vertrekt de trein naar Ulan Bataar dus we hebben de hele middag en avond om Irkutsk te bekijken Samen met Grejan en Willem koffie gedronken en daarna zijn we onze eigen gang gegaan .Gelukkig werd het ondertussen droog. Irkutsk ziet er dan mooier uit.

Eerst op zoek naar een winkel die fototoestellen verkoopt. Deze vond ik snel. In de winkel deden ze hun best om mij de verschillen tussen de toestellen uit te leggen. Ze haalden er zelf een soort iPod bij om het Engels en Russisch te vertalen. Mooi toestelletje gekocht en niet echt duur.

Op de markt brood, paprika , tomaten noem maar op gekocht . Hier een tijdje gezeten en rondgekeken. Ik vind het altijd mooi om te zien wat er allemaal gebeurd. Even in de winkelstraat geweest. Hier wat gedronken bij een karretje in de straat .Kbag, Ik vind het niet erg lekker, een soort cola zonder prik.

Terug langs de rivier gewandeld , Aan de overkant daarvan ligt het station. Om 22.10 uur met de trein vertrokken naar Ulan Bataar.

winkelstraat Irkutskmarkt IrkutskIrkutsk

1. Carla de haas:
    19 juni 2013
    Je moet de groeten van iedereen van de deelraad hebben. Ik heb je verhalen even voorgelezen.
    Geniet van je verdere reis