Singapore

13 september 2013 - Singapore, Singapore

Ik kwam een dag later dan gepland in Singapore aan, Toen ik op het vliegveld kwam bleek de vlucht niet te gaan om een onduidelijke reden .Hij vloog niet naar Taipei werd mij gezegd. Maar niet getreurd. Ik kreeg een hotelovernachting met diner en ontbijt aangeboden. Het was een mooi hotel met zwembad en al. We werden er netjes heen gebracht met de bus en de volgende dag weer opgehaald.. Ik zou om 10.45 uur vliegen maar we vlogen pas om 13.00 uur. Maar uiteindelijk belandde ik toch in Singapore, Met de shuttlebus naar de hostel, Ik werd netjes voor de deur afgezet.

In Singapore is alles goed geregeld, De metro brengt je bijna overal, Of er is wel een bus, Ook is het ook wel fijn dat de meeste mensen Engels spreken. In Singapore zijn veel Europeanen en ook veel Nederlanders. Het is vreemd om ineens mensen Nederlands te horen spreken. Ik overnachtte in Chinatown. Dit is wel erg toeristisch. Maar  van hieruit kon ik wel eenvoudig overal komen. Veel kon ik lopend doen. Op deze manier zie je het meest van de stad. De Singaporezen zelf doen bijna alles met de metro. Zelf als ze een metro verder  moeten zijn {750 mtr} dan nemen ze nog de metro. De trappen op en af gaan is soms nog verder. Veel plekken in Singapore gezien: Chinatown, Little India, Bayfront, Garden by Bay. Marina Bay ,Singapore River.Ik ben waarschijnlijk wel wat vergeten maar voldoende gezien. Na al dat wandelen heb ik me hier ook lekker laten verwennen met een voet en gezichtsmassage. Heerlijk na een dag lopen door de stad.

Vandaag met de bus in Malaka aangekomen, Ik vond eerder busreizen maar niets maar kom hier nu op terug. Als je een goede bus hebt is het zeker een comfortabele manier van vervoer.