Hualiian

7 september 2013 - Taipei, Taiwan

Hualian is een mooie omgeving .Aan de ene kant de zee en de andere kant de bergen . Mijn hostel was niet ver van het station af. Dit was handig omdat hier ook de bussen vertrokken naar verschillende locaties onder andere Taroko , Dit is een bekende toeristische plek van Taiwan.  Het voordeel hiervan is dat het vervoer ernaar eenvoudig te doen is.. De Taroko bus reed 7 keer per dag en stopt op verschillende plekken zodat je verschillende delen van de kloof kunt zien. Er zijn verschillende trails gelukkig nu zonder trappen maar een gewoon pad. De omgeving is er erg mooi en de paden goed te bewandelen.

Bij de laatste stop zou een waterval te zien zijn maar ik kon de route niet vinden. Een ander meisje , Julie uit Hong Komg zat ook al rond te kijken. We besloten om samen op zoek te gaan.. Uiteindelijk zagen we een 1 bewegwijzering. Op een volgend kruispunt niets meer te zien. Moesten we nu langs de gewone weg lopen. Toch maar gedaan .Het was en heel eind langs de weg . Ik weet niet of ik dit alleen gedaan had. En uiteindelijk zagen we weer een bordje. Bij de ingang van het pad stond dat we  een zaklamp mee moesten nemen, helm op en oppassen voor slangen, Ik zeg heel trots dat ik een zaklamp heb.Iemand van de hostel had me gezegd dat dit nodig was .Wil ik de zaklamp aan doen batterijen leeg. Wat nu. De tunnel was namelijk pikkedonker,Toch met zijn tweeën erin en onze tablet maar gebruiken., Beiden waren we blij dat we samen waren. Zo hebben we wel een stuk of 6 tunnels gehad. We zagen maar een paar anderen die ook niet veel licht bij zich hadden. Om de waterval goed te zien moesten we ook nog over een hangbrug heen. Dit is nu ook weer geen hobby van me .Dus weer genoeg (ont) spanning voor 1 dag. 's Avonds zijn Julie en ik gezellig ergens gaan eten.

In Hualian ook weer een mooie fietstocht gemaakt langs de zee. Taiwan is een fietsvriendelijk land waar ze veel fietsroutes hebben. De laatste dag een wandeling in Hualian zelf gemaakt. Toen ik een kopje koffie ging drinken vroeg ik of ze wisten war de oude spoorwegroute was. Hij legde me dit uit en zij het is wel een half uur lopen. Het viel mij nog wel mee. Het was richting de hostel waar ik ook naar terug ging lopen. Even later komt hij terug en vraagt of ik 40 minuten kan wachten dan kon ik zijn medewerker meerijden. Ik kon geen Nee zeggen dus rustig even gewacht .

Nu ben ik in Taipei in een hostel dicht bij het station. Hier is een mooie ruimte waar je lekker kunt relaxen. Ook kan ik hier de was doen dat af en toe ook nodig . Vandaag en morgen doe ik rustig aan in Taipei. Ga naar het National Palace en misschien morgen naar de Zoo .Het is de grootste van Azie, vertelden ze me trots.

Maandag is de laatste dag in Taiwan en vlieg ik naar Singapore.

1. Hans:
    9 september 2013
    Hoi Tootje,

ben je al in Singapore? Heb je er belang bij om contact te leggen met Serene, waar ik in december nog heb gelogeerd. Als je hoogtevrees hebt, zou ik daar niet aan beginnen. Ze woont haar gezin 27 hoog en je kijkt zo naar beneden... Maar misschien toch leuk om haar te ontmoeten.