Pulau Pangkor

22 september 2013 - Pulau Pangkor, Maleisië

Na samen ontbeten te hebben werd ik door David en zijn vrouw naar de Jetty gebracht. Aan de andere kant werd ik opgehaald door meneer Tan. De eigenaar van het resort hotel waar ik verbleef. Het was er erg rustig . Elke ochtend gingen we eerst in het vissersdorpje ontbijten en daarna liet meneer Tan me iets van het eiland zien. Dit was erg prettig. Op het eiland is geen openbaar vervoer alleen taxi dus zo kon ik het eiland mooi zien. Het is niet groot . Er loopt 1 rondweg over het eiland van ik dacht 18 kilometer.
Het hotel was dicht bij het strand. 5 minuten lopen en tegen het regenwoud. Op het eiland zijn ontzettend veel apen. Ze mogen absoluut niet gevoerd worden, maar deze apen weten er wel aan te komen.De eerste dag had ik fruit gekocht en even op het balkon neergelegd om mijn andere spullen te pakken. In een mum van tijd stonden een aantal apen me aan te loeren. Ik maar snel naar binnen met mijn
spullen. Ik kan je wel vertellen dat het best bedreigend is als die beesten je zo aan kijken.
Ook al komen ze het balkon niet op.
Heerlijk gezwommen in de zee, gesnorkeld en luieren op het strand. Bij Coral island kan je mooi snorkelen.Hier ga je met de boot naar toe.
Doordat het niet zo druk was waren .s avonds niet alle tentjes open, maar ik heb heerlijk gegeten van de lokale gerechten. Een meisje van het eettentje vertelde dat haar boss per dag bekijkt of ze open gaan of niet.
Elke avond om 18.30 voert een man dicht bij het hotel de vogels bananen. Je kunt dan komen foto.s maken en zelf ook de vogels banaan geven.
Pulau Pangkor is een mooi rustig eilandje waar ik heerlijk even kon uitrusten.
Morgen vertrek ik naar Penang. Ik heb geluk want ik kan meerijden met meneer Tan die het weekend naar zijn familie in Penang gaat.