Beijing

24 juni 2013 - Beijing, China

Beijing is een prettige stad om te zijn. Er is veel te doen en de mensen zijn erg vriendelijk. Veel Chinezen die ik hier tegenkom zijn zelf ook toeristen.

Een aantal standaard attracties in Beijing bezocht zoals De Verboden Stad , Tiananman Square .Dit plein is echt immens groot.Het Zomerpaleis en de Lamatempel. Op dit moment heb ik even tempel genoeg gezien. Morgen ga ik fietsen door Beijing en woensdag naar de Grote Muur. Het is fijn dat ik de tijd kan nemen om van alles te doen.  Zaterdagavond ben ik naar een Kung Fu optreden geweest . Dit was erg leuk om te zien.

Zoals jullie misschien al begrijpen blijf ik een aantal dagen langer in Beijing. Als het goed gaat dan ga ik vrijdagavond met de nachttrein naar Xi'An. Ik heb de ticket in het hotel besteld. Als het goed is kan ik hem morgen ophalen.

Ik ben  veel met de metro geweest. Dit gaat erg eenvoudig en je kunt je snel verplaatsen. Mijn kaart is ook erg handig.. Ik hoef nu niet elke keer een kaartje te kopen. Elek keer als je de metro in gaat  moet je je tas op de band leggen om te laten scannen. In Rusland stond dit er wel maar we konden hier zo door lopen. Hier in China wordt je er meteen op gewezen om de tas op de band te leggen. Ook op het plein en bij sommige gebouwen moet je dit .Ik raak er al helemaal aan gewend en doe meteen mijn tas van de rug. In de Nederland zou ik hier niet aan moeten denken.

Vandaag was het benauwd weer. 's Avonds barstte dan ook het onweer los . Gelukkig was ik net thuis. Gegeten in het restaurantje tegenover het hotel. De Chinezen zelf eten altijd met een groep en vonden het grappig dat ik alleen was.. Het eten is hier heerlijk. Ik had er met Gréan en Willem de eerste avond ook gegeten. Hier komen de Chinezen zelf ook eten. De Chinezen zijn erg luidruchtig met het eten. Ondertussen roken ze een sigaret. As wordt gewoon op de grond gegooid, een asbak kennen ze blijkbaar niet.

Morgen ga ik in de stad kijken of ik een prepaidkaart kan krijgen zodat k ook eenvoudig telefonisch bereikbaar ben .