Aangekomen in Guangzhou

4 augustus 2013 - Guangzhou, China

De strandvakantie zit er weer op . Vrijdag kwam de tyfoon op zetten en konden we de zee niet in .Het waaide erg hard en regende, Gelukkig waaide het snel over, Zaterdag kon ik nog even naar de zee voordat ik vertrek naar Guangzhou. De zee was nu wel wat wilder,  Eerst wilde ik vrijdag vertrekken naar Guangzhou.Gelukkig dat ik dat niet gedaan heb want deze dag reden er geen treinen i.v.m. de tyfoon.

Met de bus naar het station gegaan. Het duurde wel een uur en je betaalt maar 1 Yuan.( 8 cent). Op deze manier kon ik toch nog een indruk van Sanya krijgen. Ik denk dat de stranden het belangrijkste voor Sanya zijn want verder maakte het niet veel indruk op me.Ik was de week aan het strand even het verkeer in China vergeten. In de bus begon het getoeter al weer.,

Dit keer had ik een hardsleeper in de trein en het middelste bed. Als je ligt is het prima maar je kunt niet rechtop zitten. 's Ochtends vroeg verlieten de Chinezen die onder sliepen de trein dus kon ik hier even rustig zitten. Ik heb goed geslapen maar voor een paar yuan meer heb je een softsleeper met 4 bedden en een goede airco. Dit vind ik toch iets comfortabeler.

Op het station op zoek naar de metro .Meteen wordt ik geholpen door een Chinees en hij brengt me bij de metro, Dit is prettig want ik weet niet of ik het alleen gevonden had. Eenmaal in de metro wist ik wel waar ik hen moest. De hostel ligt in district Fuangcun, De routebeschrijving was prima daardoor de hostel was ook snel gevonden, Het lijkt me een leuke hostel . Ik heb een mooie kamer en kan hier wel een paar dagen vertoeven. Het zit aan een rustige weg bij de rivier en weinig auto's. Dus weer even geen last van dat getoeter.

Zo meteen ga ik maar eens een eindje wandelen om de buurt te verkennen.