Sanya

1 augustus 2013 - Sanya, China

De busreis nasr Sanya beviel prima. De bus heeft drie rijen bedden. Een boven en een onderbed. De bedden moet je je voorstellen als een soort ligbed met de rugleuning iets omhoog. Ik paste er niet met mijn benen tussen als je lang bent is het niet zo comfortable. Elke 2 uur stopt de bus voor een plaspauze. En even rust voor de chaufeur. Midden in de nacht kwamen we bij de zee aan. Met zijn allen uit de bus en de boot op. Ik liep maar de hele tijd achter de Chinezen aan . Ik was de enige "niet Chinees" in de bus. Een goed uur op de boot en de bus weer in. Goed opletten dat ik de goede bus heb. Nog ongeveer 4 uur in de bus en ik ben in Sanya. Heerlijk naar het strand.
In Sanya aangekomen begint het me daar te stortregenen. Ik ben door en door nat . Goed begin voor een weekje aan het strand.Een taxi naar het hostel genomen want ik had geen zin in zoeken en lopen in de regen.

Gelukkig was de regen maar van korte duur. ' s Middags kon ik al lekker zwemmen in de zee. Het is een mooi strand en rustig. De. meeste Chinezen gaan pas na 18.00 uur naar het strand. Ze zwemmen graag in het donker. Ze zijn bang om bruin te worden. Veel Chinezen hebben een zwemband . Of ze nu groot of klein zijn. Ook gaan er veel alleen pootje baden. Ik heb begrepen dat veel Chinezen niet kunnen zwemmen.

In Sanya komen ook veel Russen. De menus zijn veel in het Chinees en Russisch. Gelukkig ook wel wat in het Engels.

Ik ben alleen op het strand geweest en de rest van het eiland niet bekeken. Het moet er mooi zijn. Deze week had ik echt even nodig om bij te komen .Ik doe zoveel indrukken op dat het goed is om mijn hoofd even een rustpauze te geven.

1. Wilma:
    1 augustus 2013